Het creatieve sociale media: TikTok

Op TikTok vind je ontzettend veel creatieve gebruikers. Elke dag zie je nieuwe dansjes of sketches voorbij komen. En dit is allemaal bedacht door de creatievelingen op het platform. Maar wat werkt nou eigenlijk goed op TikTok en wat niet? In deze blog lees je het allemaal! 

Dansjes 

Tegenwoordig vind je veel meer dan alleen dansjes op TikTok maar alsnog is het een groot onderdeel van TikTok. De moeilijkheidsgraad van de dansen loopt ook erg uiteen, waardoor het voor iedereen is! Om je engagement te stimuleren kan je zo’n dansje leren en uitvoeren. Zo speel je meteen in op een trend en is de kans groter dat je TikTok veel views krijgt. Niet zoveel views als gewenst? Followersnet kan hierbij helpen! 

Storytime

TikToks waarin mensen hun verhaal vertellen over bizarre situaties of leuke ervaringen, worden enorm gewaardeerd. De kracht van TikTok hierbij is dat de video’s niet langer dan 3 minuten mogen zijn. Hierdoor wordt het verhaal kort maar bondig. Mensen haken daardoor niet zo snel af zoals bij een lange YouTube video. 

Educatieve content

Op TikTok vind je niet alleen humoristische video’s maar er kan ook veel geleerd worden op dit platform. Het wordt dan ook steeds populairder om mensen wat bij te leren. Waarover? Dat kan en mag van alles zijn! Deel waar jij een passie en veel kennis over hebt. Dit zal gewaardeerd worden. 

Wees creatief!

Op TikTok kan en mag alles. Je moet dan ook vooral niet te bang zijn om iets te plaatsen. TikTok is het platform waarop je creativiteit wordt gewaardeerd. Maar je hoeft natuurlijk niet altijd zelf creatieve content te verzinnen. Het is soms ook leuk en gemakkelijk om mee te liften op de ideeën van iemand anders, zoals een dansje. En dat is ook helemaal goed!